تاثیر خواندن کتاب بر کیفیت خواب و آرامش ذهنی

کتاب های سنتی برای خواندن قبل از رفتن به رختخواب منسوخ شده است. برخی از افراد نمی توانند بدون مدرسه بخوابند ، اما برای دیگران ، تاریخ خواندن یک کتاب قبل از رفتن به رختخواب به دوران کودکی باز می گردد. به تازگی ، تعداد علاقه مندان به دلایل مختلف افزایش یافته است.

شاید این روزها و به خصوص در طول سال و نیم گذشته به دلیل coronavirus هر کس تا به حال به صرف زمان بیشتری را در خانه مردم علاقه مند بودند در خانه بودند و به دنبال سرگرمی های جدید. برخی نیز تصمیم به گسترش واژگان خود را با خواندن کتاب.

با این وجود ، سوال اصلی باقی می ماند: آیا یک کتاب قبل از رفتن به رختخواب مفید است ؟ در این مقاله ، ما بر تاثیر این بر مغز تمرکز خواهیم کرد و به متخصصان این موضوع تبدیل خواهیم شد.

 

پیش از رفتن به رختخواب چه بخوانیم؟

خواندن قبل از رفتن به رختخواب می تواند به طور قابل توجهی شما را آرام کند. این مطالعه که توسط دانشگاه ساسکس انجام شده است ، ابتدا تلاش می کند سطح استرس شرکت کنندگان را افزایش دهد و سپس هدفمند آن را کاهش دهد.

David Lewis, دکتر مغز و اعصاب و روانشناس شناختی خواندن این کتاب را برای دریافت بهترین نتیجه در برخورد با استرس و آن را کاهش می دهد 10 درصد است. بر اساس این یافته ها ، مشخص شد که تنها 6 دقیقه پس از شروع خواندن ، استرس کاهش می یابد. در مقایسه با گزینه های دیگر ، خواندن کارآمد تر است. گوش دادن به موسیقی (61%), نوشیدن چای یا قهوه (54%) و راه رفتن (42%) کاهش استرس.

هنگامی که شما خواندن یک کتاب خوب, ذهن خود را از استرس روزانه و اضطراب است که ایجاد استرس پریشان. داستان به شما احساس شما در جایی دیگر در حالی که برای هستید. این به این معنی است که شما می توانید مشکلات خود را پشت سر بگذارید و یا در مورد آنها فکر نمی کنم در حالی که برای.

روند خواندن نیز شل و بدن افت می کند عضلات و در نهایت شما شل. با این توضیحات ، این سوال مطرح می شود که چگونه خواندن یک کتاب بر کیفیت خواب ما تاثیر می گذارد

مطالعات نشان می دهد که 39 درصد از افرادی که به خواندن کتاب قبل از رفتن به رختخواب استفاده می شود خواب بسیار بهتر است. منطقی است برای انجام هر گونه فعالیت است که کاهش استرس قبل از رفتن به رختخواب به منظور مفید باشد. از سوی دیگر پژوهش بهترین جایگزین برای تماشای تلویزیون و یا تمرکز بر روی تلفن همراه است. نور آبی ساطع شده از این دستگاه باعث می شود مغز را فریب, و آن را هنوز هم روز. به همین دلیل 49 درصد از انگلیسی ها ترجیح می دهند به خواندن کتاب قبل از رفتن به رختخواب به جای تماشای تلویزیون. چقدر آنها نمی توانند بدون خواندن حداقل فصلی از یک کتاب بخوابند.

کاهش استرس با خواندن یک کتاب قبل از رفتن به رختخواب


ساعت قبل از رفتن به رختخواب و تقویت قدرت مغز

علاوه بر ورود به میلیون ها جهان دیگر ، خواندن کتاب می تواند قدرت مغز شما را افزایش دهد. مغز شما نیز یک عضله است و نیاز به ورزش درست مثل ارگان های دیگر برای سالم نگه داشتن آن. خواندن از نقطه نظر عصبی بیش از فقط انتقال و یا پردازش تصاویر پیچیده است.

دکتر کن هیو مدیر تحقیقات در آزمایشگاه از دانشگاه نیویورک می گوید که بخش هایی از مغز که مسئول توابع دیگر مانند چشم انداز و سخنرانی و یادگیری توسعه در طول اجرای مطالعه پیچیده با توجه به طرح سیستم عصبی به یکدیگر متصل می شوند. این به این معنی است که یادگیری ، علاوه بر لذت بردن شما ، همچنین یک راه عالی برای فعال کردن مغز شما است.

یکی دیگر از مزایای شگفت انگیز این مطالعه این است که می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. بیماری آلزایمر اغلب همراه با بیمارانی که فعالیت مغز محدود است. مطالعات نشان می دهد که افرادی که شامل مغز خود را در فعالیت هایی مانند خواندن حل پازل و یا بازی شطرنج در حال 2.5 برابر کمتر احتمال دارد به این بیماری است.

شما می توانید ببینید که خواندن نه تنها می تواند سلامت شما را بهبود بخشد ، بلکه می تواند تاثیر طولانی مدت بر سلامت شما در سال های آینده داشته باشد.

ساعت قبل از رفتن به رختخواب تقویت قدرت مغز شما
توسعه خلاقیت خود را با کمک کتاب به خواندن قبل از رفتن به رختخواب

تعجب آور نیست که خواندن به عنوان یک محرک خلاق خلاقیت شما را افزایش می دهد. هنگامی که شما خواندن یک کتاب ، شما قادر خواهید بود برای دیدن مشکلات از دیدگاه های مختلف ، و این فعالیت ذهن خود را گسترش دهد.

استاد برجسته در دانشگاه تورنتو کیت. Stanovich یکی از محققان برجسته در زمینه روانشناسی است. او به این سوال پاسخ داد: "آیا تحقیقات شما دقیق تر است ؟ او می گوید: "البته. داده های ما بارها و بارها نشان می دهد که آشنایی با کار نوشته شده منجر به تقویت واژگان ، اطلاعات عمومی و مهارت های کلامی خواهد شد."

ارتباط خواندن کتاب با پیشرفت و رشد مغز

خواندن کتاب, ما می توانیم پیشرفت رو به رشد مغز در تمام این موارد را ببینید. آموزش و پرورش کودکان نیز بسیار مهم است, و داستان آنها قبل از رفتن به رختخواب به عنوان خوانده شده می تواند تاثیر قابل توجهی در ذهن و خلاقیت خود را دارند. خواندن کتاب بدون معنای یادگیری بهترین راه برای گسترش واژگان فرزند شما است.
چگونه خواندن یک کتاب در نهایت شما را به یک رویا شاد شیرجه رفتن?

همانطور که قبلا گفتیم ، خواندن به طور قابل توجهی بر مغز ما تاثیر می گذارد. با این حال ، خرید کتاب رمان و خوانش آن پیش از خواب با وجود توانایی آن برای تحریک مغز ، همچنین می تواند آن را خواب آلود کند. چطور ممکنه؟

هنگامی که شما خواندن کتاب خود را در عضلات چشم باید به سرعت حرکت می کند و به طور کامل تکرار از چپ به راست و علاوه بر این حرکات شما نیز باید تمرکز بر روی متن. اگر شما بر روی کلمات ، جملات و پاراگراف ها در مقابل شما تمرکز نکنید ، می توانید از مفهوم کلی کتاب دور بمانید.

همانطور که همه این حرکات کوچک رخ می دهد, بدن خود را درگیر در فعالیت های عضلانی بیشتر, و در نهایت چشم خود را نزدیک. یکی دیگر از دلایل چرا شما می خواهید به خواب است که مطالعه قبل از رفتن به رختخواب معمولا می گیرد در یک محیط مانند تخت در اتاق خواب خود را که مرتبط با خواب است.

ارائه یک پتو و فرو بردن خود را در یک کتاب خوب می تواند به نفوذ تصادفی به جهان رویایی و ساختگی خود را منجر شود. دلیل این کار این است که بدن خود را به ارتباط این محل با خواب استفاده می شود.
بنابراین ، هنگامی که ماهیچه های خود را شروع به استراحت, چیزی شبیه به یک مهره های بازی دومینو می تواند رخ دهد. بدن شما ، بر خلاف تمایل شما ، به آرامی به حالت خواب می رود!

اگر شما نمی خواهید این اتفاق می افتد شما نیاز به محل دفتر خود را به عنوان مثال بر روی یک صندلی یا مبل تغییر جو در یک خلق و خوی مثبت به طوری که شما می توانید خیره بدقت خواندن یک کتاب ، , هیچ خواب برای بستن چشم خود را وجود دارد, بیا.

چگونه خواندن کتاب در نهایت شما را به یک رویا شاد شیرجه رفتن
یادگیری احساس همدلی شما را بهبود می بخشد

خواندن کتاب می تواند به شما یک فرد همدلانه تر. همدلی به معنای توانایی درک احساسات دیگران است. چه چیزی می تواند بهتر از خواندن از نقطه نظر شخص دیگری برای بهبود این مهارت? در کتاب ها ، ما جهان را از طریق چشم دیگران می بینیم و احساسات مختلف را با هم و در عین حال با آنها تجربه می کنیم

. هنگامی که ما به یادگیری استفاده می شود, از آن خواهد شد بسیار آسان تر برای ما به استفاده از این مهارت در زندگی واقعی. خواندن نه تنها هوش ما را افزایش می دهد ، بلکه به مردم کمک می کند تا بهتر درک کنند
!منتظر چی هستی؟ اول خرید کتاب و سپس آغاز مطالعه رو برنامه ریزی کن