اگر به دنبال مکان جدیدی برای سفر با جاذبه های تاریخی ، مذهبی ، توریستی و طبیعی هستید ، شهر ارومیه بهترین انتخاب برای شماست. این مرکز استان آذربایجان غربی و یکی از بزرگترین شهرهای مرزی کشور است. این شهرستان از ارومیه توسط سلماس از شمال احاطه, Nagde از جنوب, دریاچه ارومیه از شرق و ترکیه از غرب.

دانشکده شهری است که در آن بیمارستان برای اولین بار در یک راه جدید مرکز آموزش پزشکی اولین مدرسه جدید در راه شبکه تلویزیونی محلی اولین نشریه محلی در ایران و پایتخت ایران شناخته شده است. برو به ارومیه, این شهرستان از Olinya, همراه با مجله علی بابا.

ارومیه کجاست؟

شهر مهم مرزی ارومیه در گوشه شمال غربی نقشه ایران واقع شده است. این شهر توسط سلماس از شمال ، نقده از جنوب ، دریاچه ارومیه از شرق و ترکیه از غرب احاطه شده است.

جمعیت ارومیه در سال 1399 چقدر بود ؟

با توجه به آخرین سرشماری سال 1395 جمعیت این شهرستان ارومیه 736,224 مردم بود و بر اساس دانشکده دهمین شهر پرجمعیت ایران و دومین شهر پرجمعیت ترین در این منطقه شمال غربی ایران است.

ارومیه در کدام استان واقع شده است ؟

ارومیه پایتخت استان آذربایجان غربی است.
تاریخچه شهر ارومیه

تاریخ ارومیه به گذشته بسیار دور باز می گردد. توضیحات متعددی در مورد نام نام آن وجود دارد. در برخی از بناهای تاریخی, نام باستانی ارومیه است که به نام "چه" و "چه Chesta" اما در این نوشته از سوریه در آن بود به نام "ارومیه" ارامنه" ارومیه" اعراب "ارومیه" و ایرانیان"ارومیه". کلمه " ارومیه "متشکل از دو کلمه" اور "و"سکته قلبی". در زبان های باستانی, تو معنی شهرستان, محل, محل و قلعه, و "سکته قلبی" یا" میا " همچنین به معنی آب. از آنجا که مقدار زیادی آب در این شهر وجود دارد ، آن ارومیه یا آب شهر نامیده می شد. البته ، دارالشط ، پاریس ایران ، شهر آب ، شهر ادیان، ادیان و ملیت ها از طرف ارومیه. حتی در دوره پهلوی ، رضایی تغییر نام یافت.

ارومیه یکی از مناطقی است که می توان گفت به شکل تمدن های انسانی است. شواهد و آثار باستانی نشان می دهد که ارومیه در زمان سلطنت مادها توسط آباد ساکن شد. نبش قبر موجود در منطقه ارومیه نشان می دهد که آن قدمت چهار هزار سال قبل از تولد مسیح.

برخی از مورخان زرتشتی را زادگاه زرتشتی میدانند. بر اساس کتاب, اوستا, و غیره. زرتشت در قرن هفتم قبل از میلاد مسیح در بانک از رودخانه, در آذربایجان غربی به پیامبر انتخاب شد و در شمال شرقی دریاچه "چی چست" (نام باستانی دانشکده) آغاز خواهد شد برای ترویج این دین است.

برنامه شگفت انگیز علی بابا-موبایل

نشانه های ارومیه در تولد عیسی مسیح چند افسر زرتشت بودند, که در راه خود را به بیت لحم شد, که در ارومیه به خاک سپرده شد. این نشان میدهد که ارومیه در گذشته مرکز فعالیتهای مذهبی و اجتماعی بوده است. رهبران نظامی و امپراتوران روم چندین بار از ارومیه عبور کردند تا به معبد بزرگ آتش زرتشتی (آذرگاشسب) و پایتخت تابستانی ساسانیان (غزنا) یا تاج و تخت سلیمان برسند. بناهای تاریخی موجود در تپه های تاریخی هیل-گوی و حسنلو این بیانیه را تایید می کنند.

از قرن 15 ترکان عثمانی جایگزین امپراتوری روم شرقی و ارومیه به عنوان شهر مرزی به دست آورد اهمیت ویژه و مهم برج ها و رمپ در سطح شهر ساخته شد. در آن زمان ، ارومیه نقطه تقاطع ادیان مختلف مانند آشوریان ، ارامنه، یهودیان و در نهایت مسلمانان بود. برج سه گنبد و مسجد جامع در ارومیه از جمله خاطرات تمدن اسلامی در منطقه است.
تاریخچه جغرافیای ارومیه و اقلیم شهر ارومیه

در فاصله 20 کیلومتر از دریاچه و بین ارتفاعات کوه, سیر, قلعه کوه, کوه, کوه, کوه sorokamer, شهدا, و غیره.، کوه ، ماه ، کوه ، علی ، سی پنجه و کوه علی ورا دشتی دانشکده است.

ارتفاع ارومیه 1332 متر بالاتر از سطح دریا است. تابستان در ارومیه خفیف است و زمستان سرد است. خیلی سرد است که 120 روز در سال در این شهر سرد است. ارومیه بیشترین میزان بارش را در فاصله آبان تا خرداد دارد.

اطراف ارومیه پر از محصولات کشاورزی و باغات با انگور و سیب است. پارک های ملی و مناطق حفاظت شده و غیره چشمه کوه یک خانه ییلاقی در مراتع و مهمتر از همه یک دریاچه با جزایر متعدد و پرندگان) است که ساکن آن شهر از نقطه نظر ویژگی های طبیعی است
قومیت ، زبان و فرهنگ مردم ارومیه

اگرچه ارومیه یک شهر چند ملیتی است ، اما اکثریت جمعیت آن در آذربایجان ترک هستند. ترک ها حدود 90 درصد از جمعیت ارومیه را تشکیل می دهند که ترکیه آذربایجان صحبت می کنند. بقیه جمعیت کردی است, ارامنه مسیحی و آشوری.

آذربایجانی ها مسلمانان و شیعیان ارومیه هستند. با هم با آنها سنی حنفی و شافعی مسلمانان آشوریان و مسیحیان در صلح زندگی می کنند و عمل دین خود را در زمان مناسب و در جای مناسب است. مراسم عاشورا و رئیس عاشورا. جشن عید فطر و قربان و ... غسل تعمید آشوریان, دوستداران مسیحی است. جشن روز مادر در حافظه از سنت. جشن "آشوریان" یا "آشوریان", از جمله جشن هایی که سالانه در دانشکده برگزار.

موسیقی بخش مهمی از فرهنگ ارومیه است. مدرسه اشیکی در ارومیه ، اصیل ترین و قدیمی ترین مدرسه موسیقی اشیکی است که به عنوان یک بنای ملی ملموس ایران به ثبت رسیده است.

اما هنر در ارومیه با موسیقی پایان نمی یابد. آنها همچنین درک فرش بافی. علاوه بر فرش بافی ، رودوسی ، مجسمه سازی ، گلمبافی ، معرق ، منبت کاری و کنده کاری چوب خوب در میان صنایع دستی از شهرستان می باشد.
تاریخچه جاذبه های گردشگری ارومیه ارومیه

انواع جاذبه های توریستی در ارومیه با توجه به سلیقه های مختلف وجود دارد. از جاذبه های تاریخی و طبیعی به سرگرمی و مذهبی. این به اندازه کافی برای مشخص کردن هدف از سفر خود را به ارومیه و لیستی که علی بابا آماده کرده است را ببینید.
مناظر و بهترین پارک های ارومیه

بسیاری از مناظر و جاذبه های در شهرستان وجود دارد. اگر میخواهید از ارومیه دیدن کنید ، قبل از سفر به این نکات توجه کنید.
پارک جنگلی شیخ هیل

اگر دوست دارید چشم انداز پانوراما از ارومیه, شیخ هیل پارک جنگلی بهترین انتخاب است. این پارک در جنوب شرقی ارومیه واقع شده و در مجاورت تپه شیخ باستانی قرار دارد. در 44 هکتار پارک شیخ هیل ، علاوه بر بهره گیری از زیبایی طبیعت ، می توانید از فرصت های تفریحی مانند پارک های تفریحی و غیره استفاده کنید.رستوران ها ، فست فود ها و کافه ها نیز محبوب هستند.
Hoshaku اسکی توچال

Hoshaku اسکی توچال در منطقه راگان واقع, 30 کیلومتری غرب ارومیه. کوه های این منطقه برای اسکی خوب هستند و در زمستان با برف پوشیده شده اند. به همین دلیل اسکی بازان از نقاط مختلف ایران و سراسر جهان هر ساله در زمستان به این منطقه می آیند.
مناظر پارک تخم مرغ ارومیه

شما می توانید پارک تخم مرغ را در میدان استقلال و در ابتدای شهر آیت الله ارومیه پیدا کنید. این پارک برای بازار ، زمین بازی کودکان و پارک های تفریحی در فضای باز مشهور است و گردشگران را جذب می کند
پارک دانشجویی (گالر باغ)

گلر باگی (پارک گل) نام دیگری است که در پارک دانشجویی ارومیه قرار گرفته است. دلیل آن این است که در شش هکتار پارک وجود دارد 100 گونه از گل و بیش از 500 هزار گل بوته مانند لاله و بنفشه گل پامچال گیاهی, مینا, میمون, ذرت و بومادران. همان ویژگی ساخته شده گالر یک باغ, که در آن یک جشنواره گل هر بهار برگزار می شود.
اکوتوریسم در روستای ساحلی ارومیه-چی-قفسه سینه

در فاصله 18 کیلومتری از شهر ارومیه در جاده ها از دریاچه ارومیه و در نزدیکی بندر Golmanshan این دهکده ساحلی چی-قفسه سینه را تحت تاثیر قرار با آن است ، این یک روستای ساحلی با امکانات و سرگرمی است, مانند یک هتل, سه ستاره, اتاق کودکان در حیاط, نمک درمانی. سایت پرواز, رفت و آمد مکرر رالی اتومبیل های فرمول karting, هاکی روی یخ, بیلیارد و بسیاری دیگر از اشیاء دریافت بسیاری از گردشگران از آمدن به دانشکده.

جاذبه های دیگر ارومیه شامل روستای ساحلی باری ، روستای ساحلی فانوس ، پارک ساعت ، باغ اورر باگی (باغ مردم) و پارک ساحلی است.

مناظر تاریخی ارومیه

داستان را می توان در ارومیه مشاهده کرد. در کوچه های شهرستان و در طبیعت. داستان جلب چشم در سراسر شهرستان.
دو فاک متحرک یخچال های طبیعی راه پله و ابیگیل را نشان می دهد

در خیابان اصغر خان و در ناحیه دو پله یخچالی به نام دو پله وجود دارد که قدمت آن به دوران قاجاریه رسیده است. در آن زمان ، این یخچال برای خدمت و ذخیره یخ استفاده شد. بعد, با صنعتی شدن یخچال و فریزر, این یخچال و فریزر دیگر مورد استفاده قرار گرفت, و, با توجه به تاریخ آن, آن را در 80s به عنوان یک بنای یادبود ملی به ثبت رسید. امروزه این یخچال نمایشگاهی به نام "ابیگین" دارد که در آن شیشه ، نقاشی شیشه ای ، موزاییک شیشه ای و محصولات دست ساز مربوط به شیشه ارائه می شود.
یخچال و فریزر دو پلکان و کلیسای abiginia پرستار, ماریا

کلیسای مادر مریم اولین کلیسا در شرق شهر ارومیه است. با این حال, این فقط یک روایت است, اما دوستیابی از کلیسا بزرگ است. به گفته برخی از باستان شناسان, کلیسا قدیمی ترین پس از "کلیسای بیت لحم" در فلسطین است. معماری کلیسا در سبک ساسانی ساخته شده و جشن است. داخل کلیسا ساده و دور از هر گونه دکوراسیون است, معرف یک ارومیه زیستی آشوری ساده.
کلیسای مادر مریم مسجد جامع ارومیه

ساخت مسجد جامع در ارومیه به قرن هفتم میلادی و دوره ایلخانان بازمیگردد. این مسجد در کنار بازار ارومیه واقع شده و در سه طرف معابر اصلی طراحی شده است. مسجد یکی از زیباترین آثار هنری معماری دوران مغول است. نقوش هندسی, کتیبه در خط کوفی, بازی های آرکید و تاج, زیبایی از مسجد ضرب. با توجه به تاریخ و معماری خاص مسجد جامع ارومیه ، این بنا در سال 1314 به عنوان بنای یادبود ملی به ثبت رسیده است.
مناظر خانه ارومیه انصاری

اگر میخواهید یک خانه قدیمی به سبک قاجار را ببینید ، به سری ارومیه به میدان امام حسین ، خیابان مدنی بروید و از خانه انصاری بازدید کنید.